Monday, April 24, 2017

Klaagmuur

Ik stop mijn briefje stiekem in de muur
want ik heb een klacht
ik doe het onopvallend
bij het vallen van de nacht

niemand hoeft te horen dat ik 
keihard sta te vloeken
op de dogma’s en de regels 
uit de dik gedrukte boeken
want ik heb wel degelijk een klacht

Ik stop mijn briefje stiekem in de muur
veilig tussen tempelstenen
alsof God werkelijk hier zijn woonplaats 
onder mensen heeft maar uit ons leven is verdwenen

ik vouw het nogmaals dubbel, vul de voeg
met mijn ongezoute klacht.
In de hoop dat Hij het leest
bij het vallen van de nacht.

En als ooit bazuinen klinken
uit de hoogte links en rechts
hoop ik op een schriftelijk antwoord
dat er werkelijk toe doet

Het mag handgeschreven zijn
of in een nieuwe taal.
Als een gebod in steen gekrast
of opgetekend met Zijn eigen bloed.
Zolang het maar goed leesbaar is.
Ik stop het stiekem in de muur
en zal blijven wachten

tot het aller jongste uur.

No comments:

Post a Comment